“O comunicare bună și eficientă este o abilitate necesară atât liderilor și profesioniștilor, cât și în viața de zi cu zi. Comunicarea eficientă, o componentă critică a creării și întreținerii relațiilor puternice și oneste, nu este însă ușor de atins”, susține Cătălin Hosu, noul Președinte al Asociației Române de Relaţii Publice (ARRP), într-un interviu acordat platformei GlobalManager.ro în care vorbește despre recenta inițiativă Rotary de a pregăti un corp de comunicatori în România și Republica Moldova.

Programul Rotary PR Corp își propune ca rotarienii, rotaractienii și interactienii din district să aibă acces să construiască și să promoveze reputaţia unui Club. Programul Rotary PR Corp este unul practic: prin parcurgerea celor cinci module, participanții vor dobândi cunoştinţele și instrumentele care îi vor ajuta să conducă şi să implementeze cu succes viitoarele proiecte.

“E important să înțelegem că nu ajunge să transmitem o informație, ci și ca ea să fie înțeleasă corect. Iar profesioniștii în comunicare ne pot învăța tehnici și metode de comunicare, începând de la tehnici eficiente de ascultare și până la limbajul corpului”, adaugă Cătălin Hosu, făcând trimitere la unul din citatele celebre ale lui George Bernard Shaw: „Cea mai mare problemă a comunicării este iluzia că a avut loc”.

Președintele ARRP menționează că, dacă ar fi să facă un plan de comunicare pentru unul sau mai multe Cluburi Rotary, ar merge pe ideea nevoii de schimbare: “Schimbarea este esența progresului care, prin definiție, înseamnă mai bine. Și orice schimbare trebuie să înceapă cu propria schimbare, prin puterea exemplului. Iar asta înseamnă acțiune, implicare. Implicarea este inspirațională, deci ușor de comunicat”

Deși mare parte din cei care participă la program sunt animați de cauzele Rotary, dar nu sunt comunicatori profesioniști, un program precum Rotary PR Corp îi poate antrena și le poate da instrumentele necesare, consideră Cătălin Hosu. “Învățând să comunicăm mai eficient și corect, e mai ușor să ne facem înțeleși, evităm neînțelegerile, putem fi mai persuasivi, vom avea capacitatea de a motiva și a inspira mai ușor și mai eficient, iar problemele vor fi mai ușor de rezolvat. Fiecare dintre noi vrem să ne facem vocea auzită. Pentru asta, e nevoie să vorbim mai tare. Dar ca să fie și ascultată, vocea trebuie să fie și răspicată, și clară, și ușor de înțeles”.

Cătălin Hosu menționează că Asociația Română de Relaţii Publice este pregătită să se implice în sprijinirea proiectului Rotary PR Corp, așa cum are această deschidere către toate ONG-urile, asociațiile, organizațiile care doresc să-și îmbunătățească componenta legată de comunicare. “Scopul ARRP, încă de la înființarea sa în 1995, este de a face familia comunicatorilor din România mai puternică. Organizăm cursuri, seminarii, conferințe și evenimente cu diverși parteneri privați și instituționali. Așadar, cu cât vom ajuta mai multă lume să comunice mai bine, cu atât vom deveni mai puternici”, conchide președintele ARPP.

Abonează-te!

Abonează-te la newsletter și îți trimitem periodic noutăți despre proiectele și acțiunile noastre.

Share This