Liderii industriei de relații publice din întreaga lume întrevăd o creștere a profiturilor în următoarele 12 luni, conform noului Raport ICCO World PR 2022-2023. Se anticipează că indexul de rentabilitate va fi 7,0 (dintr-un maxim de 10), în creștere de la 6,7 în 2021.
Liderii de PR, directorii și proprietarii de agenții care au participat la sondaj au semnalat că din partea clienților se remarcă o creștere a cererii pentru o gamă de servicii dincolo de PR-ul tradițional, cu un scor de 6,5, în creștere de la 6,1 în 2021.
Rezultatele arată că tot mai multe companii acordă o atenție sporită scopului corporativ (7,2, în creștere față de 6,9) și că directorii generali acordă mai multă atenție reputației companiei. În special, ESG se află între primele două domenii de investiții pentru fiecare regiune a lumii, cele mai importante teme sociale din acest an fiind sustenabilitatea și mediul.
Păstrarea angajaților esențiali este provocarea cea mai mare, la fel cum a fost și în 2021, o problemă deosebit de pronunțată în regiunile Asia-Pacific și Africa, urmată de motivarea personalului mai puțin experimentat și de dezvoltarea personalului debutant.
Metoda de măsurare cea mai utilizată și cerută de clienți privește datele de engagement, un indice care urcă pentru prima dată înaintea numărului de apariții. Conștientizarea și folosirea instrumentelor AMEC (Asociația Internațională pentru Măsurarea și Evaluarea Comunicării) a crescut față de anul 2021, 20% dintre respondenți utilizând-le frecvent.
Raportul arată că doar 30% dintre respondenți cred că industria reflectă demografia etnică a țărilor în care activează, iar 79% dintre agențiile la nivel global au acum o politică de incluziune și diversitate, față de 55% în 2021.
A crescut cu 12% proporția respondenților care au raportat că au avut o problemă de sănătate mintală, comparativ cu 2021. UK, America Latină și SUA se situează pe primele locuri în raportările de afectare a sănătății mintale.
Francis Ingham, directorul executiv al ICCO, a declarat:
„Se observă o creștere a importanței rolului pe care îl au relațiile publice și comunicarea. Membrii noștri dobândesc responsabilități din ce în ce mai importante în consilierea, îndrumarea, adesea chiar administrarea și executarea de programe complexe pentru organizațiile lor. Dar, pentru a face față provocărilor viitoare, trebuie să continuăm să ne perfecționăm, să îmbrățișăm cele mai noi tehnologii și analize și să ne măsurăm munca într-un mod complex”.
Grzegorz Szczepanski, președinte ICCO, a declarat:
„Importanța profesioniștilor de PR este din ce în ce mai larg recunoscută deoarece organizațiile și liderii lor se confruntă cu un control mai mare din partea unui public mai exigent. Pentru a satisface această cerere atât de mare și gama tot mai largă de servicii, este esențial ca agențiile să investească timp și energie în crearea unui mediu care să încurajeze atât creșterea profesională, cât și pe cea personală.”
Raportul conține o analiză privind măsurarea și evaluarea (Richard Bagnall – co-managing partner CARMA), o analiză a trendurilor forței de muncă (Rohan Shah – co-fondator Reuben Sinclair) și o analiză a trendurilor de diversitate și incluziune (Sudha Singh – fondator The Purpose Room).
Raportul prezintă și o defalcare regională cu date și analize din șapte zone geografice: Africa, Asia Pacific, Europa, America Latină, Orientul Mijlociu, America de Nord și Marea Britanie.
Raportul ICCO World PR 2022-2023 complet poate fi găsit aici.