Vești bune de la ARRP!
ARRP România

edi╚Ťia 2/2022

Dragi colegi,

Vești bune de la ARRP!

Toamna aceasta, Asocia╚Ťia a participat la ├«nt├ólnirea anual─â a Bordului ICCO, al─âturi de asocia╚Ťii na╚Ťionale din peste 30 de ╚Ť─âri. Subiectele prioritare pentru industria comunic─ârii la nivel global s-au reg─âsit ├«n prezent─ârile f─âcute de fiecare ╚Ťar─â. Printre cele mai des men╚Ťionate se num─âr─â: 

PR Growth: majoritatea pie╚Ťelor au raportat o cre╚Ötere a industriei de PR, o concluzie fiind c─â pandemia COVID-19 a dat un boost comunic─ârii, iar lucrul colaborativ ╚Öi digitalizarea au deschis noi orizonturi de cre╚Ötere. S-a punctat c─â social media devine principala surs─â de informare, ceea ce duce la dezvoltarea PR-ului ├«n mediul digital, dar ╚Öi tendin╚Ťa presei clasice de a folosi tot mai mult PR-ul ca surs─â credibil─â de documentare ╚Öi informare, pentru a suplini lipsa de resurse din media. 

War for Talent: necesarul de resurse umane calificate r─âm├óne o provocare pentru dezvoltarea industriei de comunicare ├«n majoritatea ╚Ť─ârilor. Pe de-o parte, este nevoie de consultan╚Ťi bine preg─âti╚Ťi (├«n special middle level), care s─â poat─â asigura un nivel ├«nalt de calitate a serviciilor de comunicare oferite. ├Än acela╚Öi timp, se remarc─â nevoia de promovare a domeniului c─âtre tinerii absolven╚Ťi ╚Öi necesitatea de formare a acestora, pentru a ├«n╚Ťelege mai concret ├«n ce const─â profesia ╚Öi care sunt a╚Ötept─ârile angajatorilor ╚Öi ale clien╚Ťilor. Astfel, ÔÇ×luptaÔÇŁ se d─â pe un num─âr tot mai restr├óns de profesioni╚Öti buni din pia╚Ť─â, care sunt deseori atra╚Öi de oferte din alte zone (marketing, publicitate sau la client). Cre╚Öte ╚Öi tendin╚Ťa de freelancing, stimulat─â de contextul pandemic ╚Öi familiarizarea cu tele-munca, ╚Öi este ├«n cre╚Ötere ╚Öi nivelul de salarizare al speciali╚Ötilor ├«n PR.

Value: Pozi╚Ťionarea PR-ului ca resurs─â valoroas─â vs. percep╚Ťia ÔÇ×PR is cheapÔÇŁ. Misiunea industriei este ╚Öi de a contracara aceast─â percep╚Ťie, oferind valoare. 

Change: Schimbarea este la ordinea zilei, iar PR-ul este chiar ├«n mijlocul schimb─ârii, cu implica╚Ťii ├«n gestionarea reputa╚Ťiei, comunicarea schimb─ârii sau generarea de noi comportamente. ÔÇ×Being the changeÔÇŁ a fost ╚Öi motto-ul ├«nt├ólnirii globale ICCO din acest an, de la Dubai, despre care pute╚Ťi citi aici.

Ethics: Etica ├«n comunicare cap─ât─â noi valen╚Ťe, odat─â cu impactul tot mai mare al digitaliz─ârii ╚Öi cu analiza consecin╚Ťelor utiliz─ârii inteligen╚Ťei artificiale (AI). La nivelul Grupului de lucru pentru Etic─â din ICCO sunt analizate implica╚Ťii ce ╚Ťin de bias, emotional triggers, dezinformare sau hate-speech ╚Öi p├ón─â la tulbur─ârile de s─ân─âtate mintal─â generate de interac╚Ťiunea cu algoritmii, pentru a se defini un set de norme sub capitolul AI Ethics

Ne-am bucurat s─â putem transmite, din partea industriei din Rom├ónia, un mesaj inspira╚Ťional ╚Öi aspira╚Ťional deopotriv─â ╚Öi s─â vedem cum acelea╚Öi provoc─âri ╚Öi temele care ne preocup─â pe to╚Ťi ├«╚Öi g─âsesc r─âspunsul printr-un efort responsabil comun.

facebook  linkedin 

Prime╚Öti acest newsletter pentru c─â e╚Öti membru ARRP. Pentru a modifica op╚Ťiunile tale de abonare la newsletter-ul ARRP, te rug─âm utilizeaz─â linkurile de mai jos. 

Dezabonare   |   Modific─â profil   |   Vezi online